Pagina's

11 december 2013

Foto's bewerken!

Hallo iedereen!
Ik wil jullie graag laten zien met welke site ik soms foto's bewerk en wat je met die site allemaal kan doen.
http://www.picmonkey.com/
De site is gratis maar voor extra functies (wat er heel veel zijn) moet je betalen.
Je kan zonder te betalen ook al heel wat doen maar het liefst zou ik ook alles kunnen omdat dikwijls de leukste dingetjes betalend zijn.
Je kan met de site ook leuke kerstkaartjes mee maken bijvoorbeeld.
























Om te beginnen moet je natuurlijk naar de site gaan: http://www.picmonkey.com/
De site ziet er dan zo uit:















Momenteel is het in de kerstsfeer :)

Voor je foto te bewerken die je wil klik je gewoon op edit a photo.
En dan opent je foto in dit scherm.


Hier kan je wat basis dingen aanpassen zoals de kleuren, de schaduwen, de grootte,..
Ik pas zelf altijd de schaduw e,n de kleuren aan of druk gewoon op auto adjust zodat de pc het zelf verbeterd voor mij. Soms is dit niet goed genoeg en verander ik het zelf nog.


Dan de volgende knop is voor effectjes te zetten. Je kan het in zwart-wit zetten, een kleurtje eroverheen, pixel achtig maken,...  Je hebt heel veel effecten om van te kiezen maar vergeet niet dat je niet alles kan nemen omdat sommige betalend zijn. Dit zijn degene met dit tekentje (kroontje):




Het lippenstift tekentje verraad al wat dit gedeelte doet. Hier kan je kleine correcties aanpassen en bijvoorbeeld zelf oogpotlood aanbrengen. 

Alleen jammer dat de meeste van deze functies betalend zijn. Dit zijn een van de enige hierboven die je kan gebruiken.

Dan kan je ook nog tekst op je foto zetten. Er zijn heel veel soorten tekstsoorten voor ieder zeker wat wils!

De vlinder dient voor een soort van stickers op je foto te plaatsen. Hier zijn ook heel veel verschillende soorten. Bijvoorbeeld hartjes, schattige diertjes, hoeden, sterretjes,knopen, bloemen,...


Hierover valt niet veel te zeggen. De kaders. Tja het zijn gewoon kaders voor je foto.


Dan het gene wat ik echt super leuk vind om mee te spelen en dingen uit te proberen! De teksturen.
In het begin snapte ik niet echt wat het was maar al doende leert men!
Je keest een tekstuur en dan bewerken maar!



je kiest een effectje en voor het niet te hebben op je gezicht of andere delen moet je het op original zetten en ga je wissen waar het moet. Dit is ook wel een beetje precies werken anders gaat het er lelijk uit zien. Ik ben er zelf nog niet zo goed in maar ik oefen :)


Je hebt ook nog thema's die handig zijn als je bijvoorbeeld een kerstkaart maakt of iets voor halloween.
Je kan zo bijvoorbeeld kerstmutsjes opzetten, sneeuw toevoegen en voor de andere thema's kan je jezelf in een zombie veranderen of een vampier met bloed.

En dan mijn resultaat van mijn bewerkte foto. Ik heb er een beetje een kerstsfeer aangegeven maar toch simpel gehouden.


Nog een kaart die ik heb gemaakt van een foto. de sneeuw zie je wel niet zo goed. En ik vind persoonlijk bij zo iets de 'stickers' te nep. Maar voor sommige dingen te bewerken kunnen ze heel leuk zijn!



Zo dit was mijn artikel over picmonkey. je moet zeker eens een kijkje nemen op de site en zien wat je er allemaal mee kan doen! ik zie bijna elke keer wel een soort sticker die ik nog nooit heb gezien of net een effectje die zo leuk is dus hoe meer je gaat kijken hoe meer je ontdekt! Ook bij mij hangt het er van af wat voor foto ik bewerk dat ik nieuwe dingen zie omdat dat er net bij past.
Zo ik ga maar afsluiten anders wordt het te veel! Als je speciale tutorials wil ofzo laat het maar weten in de comments!

Liefs,
Marlies



Geen opmerkingen:

Een reactie posten