Pagina's

30 juli 2014

Tumblr

Eén van mijn favoriete sites op het internet is tumblr. Als je het nog niet kent of niet gebruikt dan waarschuw ik je. Eens je er mee bezig bent, kan je niet meer stoppen! Je kan er uren op blijven scrollen en plaatjes rebloggen. Er zijn vele verschillende soorten tumblrs dus voor iedereen ook wel wat dat hij leuk vind!
Het kan gaan van fandom, quote, black and white tot happy tumblrs. En nog een heleboel anderen!
Ik heb zelf 4 tumblrs dus ik zit wel echt in het tumblr wereldje. Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik niet op tumblr zit. Ik heb zo mijn favoriete tumblrs waar ik altijd eens een kijkje op neem om te zien of ze iets nieuws hebben gereblogged en waar ik zelf veel van reblog. Ik blijf echt elke dag nieuwe toffe tumblrs ontdekken!


Bij mij is het allemaal begonnen doordat ik een plek zocht om mijn foto's te posten en zo kwam ik op tumblr. De eerste mensen die ik volgde waren ook andere fotografen. Deze tumblr heb ik nog in gebruik.

Een favoriete fotografie tumblr heb ik niet echt maar er zijn er genoeg! Je kan altijd even de zoekfunctie gebruiken.

Mijn andere tumblr is mijn favoriete soort tumblr en daar volg ik er ook de meeste van. Het is meer een tumblr met vrolijke mooie plaatjes. Van schattige katten tot fashion. En niet te vergeten wanderlust (reislust)!
Ik hou er van om foto's te zien van prachtige plaatsen over heel de wereld!















Mijn favoriete tumblr van dit soort is zeker en vast die van Connor Franta! Voor degene die Connor niet kennen hij is een youtuber en ook op youtube is hij één van mijn favoriete.

De volgende tumblr is een soort van quote tumblr. Het zijn niet echt quotes maar eerder gewoon tekstjes en zinnetjes. Soms zijn deze verdrietig en soms juist heel positief. Het verschilt een beetje van hoe ik me op dat moment voel.
















Van dit soort tumblrs volg ik er ook heel wat en daar heb ik ook wat meer favorieten bij. 
Eén hiervan is van deze jongen: http://yougottaloveunicorns.tumblr.com/

Dan heb ik ook nog een black and white tumblr. Deze heb ik nog niet zo lang en daar volg ik er ook niet zo veel van. Bij black and white tumblrs kan er nog een groot verschil zijn in het thema er van. Je hebt er die alleen maar droevige dingen plaatsen en je hebt er die echt een bepaald thema hebben. Ik plaats er een beetje van alles op. 

















Dan nog een soort tumblr dat ik volg is het fandom soort. Ik volg er daar heel weinig van maar ik zoek wel regelmatig eens wat plaatjes op. Ik volg enkel youtube fandom tumblr's. Dat is ook het fandom waar ik mezelf bij beschouw :)
Dit is er eentje die ik volg die over zowat alle youtubers gaat die ik leuk vind.
Maar deze vind ik ook echt heel erg leuk:
Ik volg niet zo veel fandom tumblrs omdat anders mijn dasboard er helemaal vol mee gaat staan :)

Dit zijn zowat de soorten tumblrs die ik volg. Als je een tumblr hebt mag je die altijd hier neerzetten en ik zal zeker een kijkje nemen. Misschien kan ik later eens een tutorial maken over hoe je je tumblr kan aanpassen. Dan bedoel ik je theme en muziek er bij zetten en zo van die dingen. Dus heb je daar een vraag over mag je die ook altijd stellen en dan maak ik daar wel eens een blogpost over.

Liefs,
Marlies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten